دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

10 نکته جالب درباره پیامک

چهارشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۰۸:۴۶ ب.ظ

10 نکته جالب در باره پیامک

1- پدر پیامک ماتی ماکونن، یک مهندس فنلاندی است. او سال 1984 در یک پیتزا فروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در باره آینده ارتباطات از طریق تلفن همراه به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد. متاسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.

2-  یک سال بعد، فرمت 160 کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه، امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد میانگین جملات یا سوالات تنها به 160 کاراکتر نیاز دارد.

3- اولین پیامک در سال 1992 توسط بریت‌نیل پاپ‌وورس به مدیر اپراتور ودافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: «کریسمس مبارک».

4- امروز ارسال پیام بیشترین استفاده را در میان سرویس‌های انتقال اطلاعات توسط تلفن همراه دارد؛ به طوری که 74 درصد از همه تلفن ‌های همراه سراسر جهان را شامل می‌شود یا به عبارت دیگر، 4/2 میلیارد از 3/3 میلیارد مشترک از طریق ارسال پیامک با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

5- در سال 2010 مردم رقم اعجابانگیز 1/6 هزار میلیارد پیامک ارسال کردند؛ یعنی 192 هزار پیام کوتاه در هر ثانیه! میزان درآمد صنعت در ارسال پیام‌های کوتاه 114 میلیارد و ششصد میلیون دلار در سال بوده است.

6- تحقیقات نشان می‌دهد که خواندن یا ارسال پیامک به هنگام رانندگی، دو برابر خطرناک‌تر از رانندگی در حالت غیرعادی است.

7- ارسال پیامک، زبان ویژه و جدیدی ایجاد کرده است که هدف آن کوتاه کردن تعداد کاراکترها است. محققان زبانشناس بر این عقیده‌اند که استفاده از زبان‌های عامیانه و اختصاری مانند چیزی که در زبان پیامک می‌بینیم، در آینده به تضعیف ادبیات و غلط دیکته‌ای و هجی کردن نادرست کلمات در میان کودکان منجر می شود.

8- از دلایل اصلی موفقیت پیامک این است که با همه نوع گوشی‌ تلفن همراه ‌می‌توان پیام کوتاه ارسال کرد و فعال کردن آن نیاز به چیزی ندارد.

9- مردم هم به طور اعجاب‌انگیزی در این شیوه برقراری ارتباط تبحر پیدا کرده‌اند. سال 2005 سونجا کریستیانسن از نروژ رکورد سریع‌ترین نویسنده پیام کوتاه را به ثبت رساند.

10- نوشتن پیام به عارضه تنوسینوویتز منجر می‌شود که نوعی التهاب انگشت شست دست است و در اثر نوشتن مداوم پیامک ایجاد می‌شود.

۹۱/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد