دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

فریاد سکوت

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۱۱ ق.ظ

ابن سکیّت دانشمند بزرگ و شجاع شیعه، معاصر متوکّل عباسی بود. متوکّل از جانیان و بی‌رحمان به نام روزگار بود. متوکّل به وقت مستی و شرابخواری کارهای بسیار زشتی انجام می‌داد. از جمله شیر گرسنه‌ای را به جان بی‌گناهان می‌انداخت و گاهی مار خطرناکی را در آستین افراد جای می‌داد و بسیاری از اوقات کوزه و سبوهای پرعقرب را به فرمان او در مجلسش می‌شکستند تا عقرب‌ها به جان مردم بیفتند.

ابن سکّیت اهل شعر و ادب بود و مورد تصدیق علمای علوم قرآنی بود و چهارده تألیف در علوم مختلف داشت. او نسبت به امیرمؤمنان علی علیه‌السلام  بسیار عشق می‌ورزید و از خواصّ اصحاب حضرت جواد و حضرت هادی علیه‌السلام  بود.

یک روز متوکّل از او پرسید: دو فرزند مرا بیشتر دوست داری یا حسن و حسین فاطمه را؟!

ابن سکّیت در برای این موجود باطل با کمال شجاعت و به خاطر حفظ دینش فریاد زد: قنبر غلام علی علیه‌السلام  نزد من از تو و پسرانت برتر است.

متوکّل دستور داد زبان او را از پس حلقش بیرون کشند و غلامان، وی را زیر پای خود لگدمال کننند. ابن سکّیت پس از تحملّ این مصیبت به رضوان الهی واصل شد و درس حفظ دین را گرچه به قیمت از دست دادن جانش، برای ما به یادگار گذاشت.

منبع: عرفان اسلامی جلد 9 صفحه 97

۹۶/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد