دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

نکات مهم برای تست‌زنی

يكشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ب.ظ

1- زمان، سرعت و دقت.

 بعضی افراد مدت زیادی را صرف یک تست می‌کنند و در پایان آزمون تعدادی از سؤالات را نخوانده باقی می‌گذارند. گروهی نیز به دلیل ترس از کمبود وقت خیلی از سؤالات را سطحی می‌خوانند و سریع جواب می‌دهند. نه‌تنها نمره‌ی مثبت نمی‌گیرند بلکه از نمره‌ی منفی آسیب می‌بینند. جالب است بدانید که این افراد معمولاً در انتهای آزمون وقت اضافه نیز می‌آورند.

 

2- نکته‌ی دیگر این است که در آزمون‌های چهارگزینه‌ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است دانش‌آموز با خواندن اولین گزینه آن را انتخاب کرده و از خواندن سه گزینه‌ی دیگر چشم‌پوشی کند. چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه‌ی آن‌ها صحیح‌ترین را انتخاب کنید.

 

3-  پاسخ‌هایی را که می‌دانید غلط است را کنار بگذارید و با این کار تعداد پاسخ‌ها را کم کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح بیش‌تر شود.

 

4- همه‌ی سؤال‌ها را جواب ندهید. سؤال‌هایی را که تصادفی پاسخ می‌دهید شانس موفقیت شما را کم‌تر می‌کنند؛ زیرا هر پاسخ منفی نمره‌ی منفی دارد.

 

5- تا جایی که امکان دارد از پاسخ‌های تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخ‌ها را مرور کنید اما در عوض کردن پاسخ‌ها احتیاط کنید.

۹۶/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد