دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

10 راهکار برای موفقیت دانش‌آموزان پسر

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹ ق.ظ

برای کمک به موفقیت تحصیلی پسر خود می‌توانید راهکارهای زیر را به کار بگیرید:

ارتباطات خوب، حیاتی هستند.

ارتباط خود با پسران نشان دهید که به آن‌ها احترام می‌گذارید و به آنها علاقه دارید. ویژگی‌های یک ارتباط خوب عبارتند از: احترام گذاشتن ، صبور بودن ، داشتن حس شوخ‌طبعی ، با دقت گوش کردن ، شناخت درست پسران و دوستان آنها ، نگاه کردن به موضوعات از زاویه‌ی آن‌ها

خود را درگیر تکالیف پسرتان کنید.

در کنار پسر خود بنشینید و نسبت به تکالیف او علاقه نشان دهید. مهم نیست که توانایی انجام تکالیف را داشته باشید بلکه صحبت کردن درباره‌ی تکالیف با فرزندتان نشان می‌دهد این موضوع برایتان مهم است.

سعی کنید غیبت‌های پسرتان را به حداقل برسانید.

بر اساس تحقیقات، یادگیری پسران در کلاس درس به مراتب بیشتر از سایر مکان‌هاست.

از سبک‌های متنوعی برای یادگیری پسرتان استفاده کنید.

از معلم فرزند خود بخواهید از سبک‌های متفاوتی برای یادگیری او استفاده کند زیرا تنوع برای پسران بیش از دختران مهم است. انجام دادن تکالیف متنوع باعث می‌شود پسران با علاقه‌ی بیشتری تکالیفشان را انجام دهند.

روی استفاده‌ی پسرتان از تکنولوژی نظارت کنید.

دسترسی به اینترنت از طرق مختلف باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی برای یادگیری دانش‌آموزان شده است اما نباید اجازه دهید که لپ‌تاپ و تبلت جایگزین کتاب، مجله و بحث و گفتگو شوند. والدین نباید اجازه دهند که پسرشان بیش از حد نیاز وقت خود را پشت کامپیوتر صرف کند.

نکات مثبت زندگی پسرتان را شناسایی کنید.

فقط به دنبال نکات منفی نباشید بلکه سعی کنید از دستاوردهای هرچند کوچک پسران خود تقدیر کنید.

 

کمک کنید پسرتان موفقیت را تجربه کند.

پسران تشنه‌ی موفقیت هستند بنابراین کاری کنید که آنها هرچه بیشتر احساس موفقیت کنند. اگر پسر شما تکلیفی دارد که به نظر سخت می‌آید، آن تکیلف را برای او به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و پس از انجام هر مرحله این احساس را به او بدهید که به موفقیت مهمی دست یافته است.

موفقیت فقط اول بودن نیست.

واضح است که همه‌ی دانش‌آموزان یک کلاس نمی‌توانند اول باشند. موفقیت تنها به معنای اول بودن نیست بلکه موفقیت می‌تواند به شکل‌های زیر در زندگی تحصیلی دانش‌آموز تجلی یابد: پیشرفت در نمرات ، رسیدن به اهداف تعیین‌شده‌ی  شخصی ، توسعه‌ی مهارتها ، درک مطالب جدید ، مشارکت فعال در کلاس

به پسرتان بیاموزید برای مدرسه ارزش قائل شود.

بهترین راه برای اینکه پسر شما برای یادگیری خود ارزش قائل شود این است که ارتباط میان مدرسه و موفقیت‌های فعلی و آینده‌ی او را برایش مشخص سازید. اگر پدر یا مادر حرمت مدرسه یا معلم را جلوی فرزند خود حفظ نکند، او برای مدرسه هیچ ارزشی قائل نخواهد بود.

شجاعت قبول شکست را به پسر خود آموزش دهید.

غرور پسران باعث می‌شود که در ناخودآگاه خود از شکست هراس داشته باشند. والدین باید به پسران خود بیاموزند که اشتباهات، اطلاعاتی برای پیشرفت و دریچه‌ای رو به فرصت‌های آینده هستند.

۹۶/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد