دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

رمز و راز پرورش فرزندان موفق

چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۱۰ ب.ظ

پنج ارزش اساسی که به فرزندان ما کمک می‌کند تا افرادی توانمند و موفق شوند در ادامه آمده است. برای یادآوری آسان این ارزش‌ها آن‌ها را «TRICK» (فوت و فن) می‌نامیم.

T = Trust (اعتماد)

R = Respect (احترام)

I  = Independence (استقلال)

C = Collaborarion (همکاری)

K = Kindness (مهربانی)

اعتماد

ما در سراسر جهان دچار بحران اعتماد هستیم. پدر و مادر می‌ترسند و این باعث می‌شود که فرزندان‌شان از این‌که خودشان باشند، از این‌که خطر کنند و از این‌که در برابر بی‌عدالتی بایستند، بترسند.

اعتماد باید از پدر و مادر شروع شود. وقتی ما به تصمیم‌هایی که به‌عنوان والدین می‌گیریم، اطمینان داشته باشیم، می‌توانیم به فرزندان‌مان اعتماد کنیم تا در جهت توانمند شدن و استقلال گام‌های مهم و لازم را بردارند.

 احترام

اساسی‌ترین احترامی که می‌توانیم نسبت به فرزندان‌مان از خود نشان دهیم، احترام به خودمختاری و فردیت آن‌هاست. هر کودک هدیه‌ای از طرف خداوند است و این وظیفه ما والدین است تا این هدیه را، هرچه باشد، پرورش دهیم.

احترام به فردیت فرزندان‌مان، حمایت از آن‌ها در شناسایی و دنبال‌کردن اهداف‌شان است. آن‌ها را نکو بداریم به حرف‌هایشان گوش کنیم و کمک کنیم تا به خواسته‌های معقولانه خود برسند.

 استقلال

اساس استقلال، اعتماد و احترام است. کودکانی که یاد می‌گیرند خودشان را کنترل کنند و از ابتدا مسئولیت‌پذیر باشند، بسیار بهتر می‌توانند با چالش‌های بزرگسالی مواجه شوند.

آن‌ها در بزرگسالی از مهارت برای نوآوری و تفکر خلاقانه برخوردار خواهند بود. کودکان مستقل قادر خواهند بود با سختی‌ها، موانع و ناراحتی‌ها که همه جنبه‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی بزرگسالی هستند، مقابله کنند. آن‌ها حتی وقتی اطراف‌شان آشوب و هرج‌ومرج باشد، کنترل اوضاع را از دست نخواهند داد.

 همکاری

همکاری یعنی دست‌به‌دست ‌هم دادن به‌عنوان یک خانواده همیشه و همه جا. همکاری برای والدین به معنای تشویق کودکان به مشارکت در بحث‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و حتی برقراری نظم و انظباط.

ما نباید به فرزندان‌مان بگوییم چه کاری را انجام دهند و چه کاری را انجام ندهند. در عوض، باید از آن‌ها بپرسیم که چه ایده‌هایی دارند و کمک کنیم تا به ایده‌هایشان برسند و راه‌ حل‌ مناسب برای رسیدن به آن‌ها را پیدا کنیم.

 مهربانی

این‌که ما تمایل داریم با کسانی که نزدیک‌ترین افراد به ما هستند بدون مهربانی و ملاحظه‌ای که نسبت به غریبه‌ها داریم، رفتار کنیم، حقیقتی عجیب است.

پدر و مادر فرزندان‌شان را دوست دارند اما اغلب محبت‌شان را در مقابل فرزندان‌شان بروز نمی‌دهند. مهم است که به فرزندان‌مان نشان دهیم که آن‌ها را از صمیم قلب دوست داریم و تمام تلاش خود را خرج می‌کنیم تا افراد سعادتمندی شوند.

هدف نهایی اعتماد، احترام، استقلال، همکاری و مهربانی پرورش افراد مسئولیت‌پذیر برای جهانی مسئولیت‌پذیر است. این همان کاری است که ما به‌عنوان والدین و معلم باید انجام دهیم تا نه‌تنها فرزندان‌مان را مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم، بلکه اساس آینده‌ی بشریت را نیز بسازیم. 

۹۸/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد