دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

نکاتی پیرامون آلودگی هوا

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ

همانگونه که مستحضرید با توجه به پیش‌بینی‌های اخیر اداره کل هواشناسی مبنی بر احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در روزها و ماه آتی به ویژه در اوایل صبح به دلیل سرمای هوا و وقوع پدیده وارونگی دما، ضرورت دارد شهروندان فهیم اصفهان جهت اطلاع از وضعیت کیفی هوای شهر نسبت به رصد دقیق شرایط آلاینده‌های هوا از طریق سایت اداره کل محیط زیست استان و یا با نصب نرم‌افزار سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش (DEO Isfahan) بر روی گوشی همراه خود اقدام نموده و در صورت کاهش کیفیت هوای شهر نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت کاهش اثرات ناشی از مواجهه با آلاینده های هوا بر سلامت عمل نمایند.

💥 توصیه‌های بهداشتی به عموم مردم

۱- خودداری از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود تا شرایط به حالت مطلوب برگردد.

۲- شهروندان محترم تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری فرمایند.

۳- بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضاهای باز فعالیت ننمایند و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.

۴- به مدیران مدارس و مهدهای کودک توصیه می‌گردد کلیه فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و کلیه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف نمایند و زنگ‌های تفریح را نیز تا حد امکان در کلاس‌ها سپری نمایند.

۵- کلیه ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده‌روی در این شرایط در هوای باز به ویژه در اوایل صبح خودداری نمایند.

۶- نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می‌شود، بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می‌برد. از طرفی با نوشیدن آب و فعالیت دستگاه گوارش بخشی از آلودگی‌های وارد شده به بدن توسط ادرار دفع می‌شود.

۷- افرادی که مبتلا به سرماخوردگی (زکام همراه با حساسیت) و یا مشکلات تنفسی هستند و افراد مبتلا به آسم بدون علامت، در زمره گروه‌های آسیب‌پذیر می‌باشند. بنابراین به گروه‌های آسیب‌پذیر ذکر شده توصیه می‌شود از تردد در محیط‌های باز خودداری نمایند.

۸- ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد. آلاینده‌های موجود در هوای خیابان‌های پر رفت و آمد موجب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود، بنابراین حتی‌المقدور در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارید و ضمن نگهداری کودکان در منزل درها و پنجره‌ها را بسته نگاه دارید و در صورت امکان در اماکن دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.

۹- هنگام آلودگی هوا از میوه‌ها و سبزیجات تازه بیشتر استفاده کنید. آنتی‌اکسیدان‌های (ضد سرطان‌ها) موجود در میوه‌ها و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه‌ها و کاهش اثرات آلاینده‌های هوا دارند.

۱۰- ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌توانند مانع ورود آلاینده‌های هوا به سیستم تنفسی شوند. بنابراین استفاده از آنها توصیه نمی‌شود لذا ماسک‌های ویژه‌ای که با عنوان P1 و P2 (ماسک‌های سوپاپ‌دار) که در داروخانه‌ها عرضه می‌شود برای این شرایط مخصوصاٌ برای افرادی که مجبورند در فضای باز فعالیت داشته باشند تا حدی مناسب هستند.

دانلود اپلیکیشن اندروید سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش (DEO Isfahan)

۹۸/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد