دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

گریه بر فراق پدر یا بر ظلم دشمن؟

جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸ ق.ظ

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پس از رحلت پدرش رسول گرامى اسلام صلى اللّه علیه و آله به قدرى مورد انواع ظلم‌ها و مصائب جسمى و روحى قرار گرفت که چاره‌اى جز، گریستن نداشت و آن‌قدر گریست که روزى بزرگان مدینه، محضر امام على علیه‌السلام شرف حضور یافتند و عرضه داشتند:

فاطمه زهرا (س) شب و روز گریان مى‌باشد و آسایش را از ما و از خانواده‌هایمان سلب نموده است؛ لذا تقاضامندیم که از او بخواهى که یا در شب و یا در روز گریه کند.

و امام على (ع) پس از شنیدن این سخنان دلخراش، وارد منزل شد و کنار حضرت زهرا (س) نشست و مشغول توصیه و دلدارى آن بانوى مظلومه گردید.

پس از گذشت لحظاتى با دلدارى‌هاى مناسب، حضرت زهرا (س) اندکى سکوت نمود.

در این هنگام، امام على (ع) اظهار داشت: اى فاطمه! بزرگان مدینه از من خواسته‌اند تا به شما بگویم که یا شب را براى گریه انتخاب نمائى و یا روز را.

حضرت زهرا علیها (س) پاسخ داد: یا على! جور و جفاى زمانه چنان بر من هجوم آورده است که تاب و توان را از من ربوده و بى‌اختیار مى‌گِریَم، لیکن به مردم شهر مدینه بگو که از عمر من چند صباحى بیش باقى نمانده است و در همین روزها از میان ایشان رحلت مى‌کنم.

به همین جهت امام على (ع) کنار قبرستان بقیع، سایه‌بانى به عنوان بیت‌الاحزان خانه غم و اندوه و ناله براى همسر مظلومه‌اش بر پا نمود.

حضرت زهراى مظلومه (س) هر روز صبح به همراه دو فرزندش حسن و حسین علیهما‌السلام از خانه‌اش با حالت گریه رهسپار قبرستان بقیع مى‌شد، تا بتواند با خداى خود با حالتى آسوده راز و نیاز نماید.

و چون، شب فرا مى‌رسید، امام على علیه‌السلام به قبرستان مى‌آمد و همسر دل‌شکسته و ستمدیده‌اش را به همراه دو نور دیده‌اش به خانه باز مى‌گرداند.

منبع: تلخیص از بحار الانوار ، ج ۴۳ ، ص ۱۷۵

۹۹/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد