دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

گوشی همراه را دور از خود نگه دارید

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۲ ب.ظ

پژوهشگران در تشریح این موضوع عنوان کردند که کاربران هنگام خوابیدن بایستی موبایل را به اندازه حدود یک متر دور از خود قرار دهند و یا به هنگام خروج از منزل، آن را در جیب شلوار یا لباس خود نگذاشته و بجای آن، داخل کیف خود قرار دهند.

به عبارتی دیگر، کاربران به منظور جلوگیری از آسیب‌های وارده از سوی گوشی‌های موبایل و تاثیرات منفی بر سلامت جسمی باید همواره فاصله مناسبی را بین گوشی و بدن خود ایجاد کنند.

بسیاری از اساتید دانشگاه در سراسر جهان همواره اعلام کرده‌اند که پژوهش‌های انجام شده تا به حال خطرات و تهدیدات موبایل بر سلامت جسمی کاربران و مردم را دست کم گرفته‌اند چراکه خطر و تاثیرات منفی پرتوهای موبایل بر بدن شهروندان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تابحال گفته شده است.

بسیاری از آنها بر این باورند که پژوهش‌های انجام شده تاکنون توسط غول‌های تکنولوژی و به دلایل اقتصادی سانسور شده‌اند چرا که اگر مردم از آثار مخرب و منفی آنها بر سلامت بدن خود مطلع شوند، ممکن است آمار و نرخ فروش گوشی‌های همراه به شدت کاهش یافته و به عبارتی دیگر، شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه ورشکسته شوند.

پس از همه این ادعاها، انجمن سلامت عمومی کالیفرنیا برای چندمین بار به آزمایش و تحقیقات خود ادامه داد و در آخرین اعلام نتایج خود، عنوان کرده است که استفاده از موبایل در نزدیکی بدن می‌تواند موجب بیماری‌های مختلفی همچون سردرد، رشد و ایجاد تومور در بدن، کاهش یا توقف عملکرد سیستم تولید مثل زنان و مردان، مشکل حافظه، ریزش مو و یا مشکل در خواب شود.

البته لازم به ذکر است که همه این اتفاقات بسیار تدریجی و آهسته در درون بدن اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که هیچکس قادر نیست روند تاثیرات منفی را به وضوح در خود یا دیگران مشاهده کند و علت آنکه نتایج پژوهش‌های مختلف در سراسر جهان متفاوت است هم می‌تواند به خاطر همین موضوع باشد.

هر کدام از عوارض مذکور با توجه به شرایط بدنی افراد و میزان قدرت و واکنش سیستم ایمنی بدن آنها به امواج و تشعشعات موبایل نیز متفاوت است اما به طور کلی احتمال مبتلا شدن به همه این عوارض برای کاربرانی که در طول روز از گوشی‌های همراه استفاده می‌کنند و اغلب آن را در نزدیکی بدن خود قرار می‌دهند، وجود دارد.

در آخر، این انجمن به کاربران پیشنهاد می‌دهد که تا جایی که ممکن است گوشی خود را از بدن دور نگه دارند. بدین ترتیب، به هنگام خواب، آن را خاموش کرده و در فاصله نسبتاً زیادی از خود قرار دهند.

به هنگام پیاده‌روی یا خروج از منزل، گوشی همراه خود را در درون جیب لباس خود نگذارند.

هنگام مکالمه، گوشی را کنار سر و گوش خود قرار ندهند و بجای آن از هندزفری برای صحبت کردن با افراد استفاده کنند.

به طور کلی، پژوهشگران این انجمن توصیه "گوشی را به اندازه یک دست از خود دور کنید" را به کاربران پیشنهاد می‌دهند و خاطر نشان می‌کنند که حذف کلی تکنولوژی و استفاده از گوشی‌های همراه به هیچ وجه قابل اجرا و ممکن نیست ولی باید کاربران به منظور کاهش تاثیرات منفی آن بر بدن خود تلاش کنند.

۰۰/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد