دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

تلاوت قرآن توسط سر مبارک امام حسین (ع)

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵ ق.ظ

قرآن خواندن سر مقدس امام حسین علیه السلام از معجزات روشن آن حضرت به شمار می‌رود. در آخرین لحظاتی که سپاه دشمن بر امام حسین یورش بردند توسط «سنان ابن انس» سر امام از تن ایشان جدا شد و سر حضرت توسط خولی به نزد «ابن زیاد» در کوفه برده شد.

بعد از چند روزی که سرهای شهدای کربلا به همراه کاروان اسرا در کوفه بود عبید الله دستور داد که اسرا و سرهای شهدا را به همراهی 500 نفر نیرو به شام به نزد یزید ابن معاویه بفرستند در حالی که سرهای شهدا در میان تمام کوچه‌ها و قبیله‌های کوفه به نمایش گذاشته شوند.

زید ابن ارقم روایت کرده است که من در آن روزی که سرهای شهدای کربلا را در میان کوچه‌ها بر روی نیزه‌ها حمل می‌کردند، در میان غرفه‌ای نشسته بودم که سر بریده امام حسین علیه‌السلام را که بر فراز یک نیزه جا داشت از برابرم گذشت و در آن هنگام شنیدم که سر حسین بن علی علیه‌السلام آیه‌ای از سوره‌ی کهف را تلاوت می‌کرد:

أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقیمِ کانُوا مِنْ آیاتِنا عَجَباً (کهف / آیه 9)‌: آیا گمان کردی اصحاب کهف و رقیم از آیات عجیب ما بودند؟!

چرا حضرت آیه مذکور را تلاوت کردند؟

سخن گفتن سر امام حسین علیه‌السلام نشانه الهی بودن قیام ایشان می‌باشد چون همگان عاجز از این امر هستند و سر بریده نمی‌تواند سخن بگوید.

 

احتمال دوم اینکه سر می‌خواهد بیان کند که هر چند سر از بدن ما جدا کردند و بالای نیزه قرار دادند اما ما هنوز زنده هستیم و حیات ما جاودانگی و همیشگی است.

 

احتمال سوم این است که حضرت می‌خواهد این نکته را برساند که شهادت او به دست مسلمانان بسیار عجیب‌تر از داستان اصحاب کهف است.

۹۶/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد