دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

سیمای پیامبر اکرم به نقل از امام رضا (ع)

جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۷ ب.ظ

حضرت امام رضا علیه‌السلام از پدران گرامی خود نقل فرموده است: برخی از امیرمؤمنان علی‏ علیه‌السلام تقاضا کردند پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم را چنان توصیف بفرما که گویی او را مشاهده می‏کنیم زیرا ما مشتاق اوییم.

آن بزرگوار فرمود: پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله چهره‌‏ای سپید آمیخته به سرخی داشت، چشمانش کاملاً سیاه، و مویش صاف و بدون چین و شکن بود. محاسنی انبوه داشت و گیسویش تا بنا گوش می‌‏رسید، خط میان سینه او باریک و ظریف بود، گردنش گویی تنگی از نقره است و ترقوه‌‏هایش چون طلا می‌‏درخشید.

خطّ باریکی از مو از سینه تا ناف او امتداد داشت و بر شکم و سینه او غیر از آن موئی نبود. دست و پایش ضخیم و مردانه و استخوان قوزک پایش درشت بود، چون راه می‌‏رفت محکم و استوار راه می‏‌رفت و در این حال متمایل به جلو حرکت می‏‌کرد چنانکه گویی در سراشیب قدم بر می‏‌دارد.

چون به کسی رو می‏‌کرد با تمام بدن به او رو می‏‌آورد، نه خیلی کوتاه قد بود و نه خیلی دراز بالا، صورتش تا اندازه‏‌ای گرد و مدّور بود. وقتی در میان مردم قرار می‏‌گرفت از همه چشم‌گیرتر و جالب‌‏تر بود. عرق بر چهره‌‏اش چون دانه مروارید بود و بویش از مشک خوشبوتر بود. نه ناتوان بود و نه خوارمایه. از همه مردم محترم‌‏تر زندگی می‌‏کرد و از همه نرم‌خوتر بود و سخاوتمندتر.

هر کس با سابقه آشنایی با او معاشرت می‏‌کرد او را دوست می‏‌داشت و هر کس بی‏سابقه او را می‏‌دید از او هیبت می‌‏برد. عزت و بزرگواری او آشکار بود و توصیف‏‌گر او می‏‌گوید: نه پیش از او و نه بعد از او کسی را همانند او ندیده‌‏ام.

درود و سلام خدا بر او و خاندان او.

حضرت امام صادق‏ علیه‌السلام فرموده‌‏اند: رسول خدا صلی‌الله علیه و آله در شب تاریک همانند پاره ماه نورانی بود.

 

به نقل از کتاب علامه طباطبایی / 62

 

۹۶/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد