دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

چگونه چهارشنبه سوری ایمن داشته باشیم؟

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ

1-  والدین عزیز و بزرگترهای مهربان؛ لطفا کودکان، نوجوانان و جوان‌ها را تنها نگذارید، کنار آنها و مراقب آن‌ها باشید. چون هیجان، شور و شوق، کم توجهی به ایمنی و ریسک و خطر کردن، اقتضای سن و ویژگی آن‌هاست.

2 - از روشن کردن آتش در داخل پارکینگ مسقف، نزدیک اتومبیل‌ها، زیر سیم‌های برق و کنار کیوسک‌های برق فشار قوی اکیداً خودداری کنید.

3-  قبل از روشن کردن آتش، به یاد داشته باشید حتماً یک خاموش کننده استاندارد (کپسول آتش‌نشانی پر و دارای تاریخ اعتبار) و شیلنگ متصل به شیر آب، آماده داشته باشید تا در صورت سرایت آتش و یا از کنترل خارج شدن آن، بلافاصله اقدام به خاموش کردن آتش بوسیله آب کنید.

4  - از پریدن از روی آتش با چادر، مانتوی بلند، شال بلند و یا لباس گشاد جداً اجتناب نمایید.

5-  اگر گوشه لباستان آتش گرفت به هیچ وجه ندوید زیرا اینکار باعث رسیدن اکسیژن بیشتر به آتش شده و آنرا شعله ورتر می‌سازد. بجای اینکار، بر روی زمین خوابیده و آهسته روی زمین بغلتید، با پتو، پالتو یا ... روی آتش لباس را بپوشانید تا با جلوگیری از رسیدن اکسیژن، آتش خفه و خاموش گردد.

خاموش کننده استاندارد (کپسول آتش نشانی) و شیلنگ آب برای این زمان مفید است.

6-  از انداختن شیشه آمپول و قوطی اسپری و... در آتش اکیداً خودداری کنید، زیرا با انفجار آنها ترکش‌هایی تولید می‌شود که درصورت اصابت به چشم، صورت و ... صدمات غیر قابل جبرانی بوجود خواهد آورد.

7-  از گذاشتن رنگ، تینر، فرچه‌های آغشته به رنگ و تینر، الکل، بنزین و هرگونه مواد سریع‌الاشتعال  در بالکن و پشت بام جداً خودداری کنید زیرا امکان دارد یک "بالن آرزو" به هنگام خاموش شدن بر روی آن‌ها افتاده و حرارت باقی مانده بالن موجب اشتعال این مواد و در نتیجه بروز یک آتش‌سوزی ناخواسته شود.

8 سالمندان، بیماران قلبی، مادران باردار، نوزادان و ... در مقابل آلودگی صوتی و صداهای بلند و ناهنجار ترقه‌های خطرناک و پرصدا، بسیار آسیب‌پذیرند. آن‌ها را عزیزان خودمان بدانیم و به آرامش و سلامت آن‌ها هم فکر کنیم؛ از آلودگی صوتی شدید پرهیز کنیم تا موجب تشدید بیماری، سکته و ... یا خدای نکرده عامل مرگ کسی نشویم.

با "چهارشنبه سوزی"، شادی و شوق عید و سال نو را به ناراحتی، غم و عزا تبدیل نکنیم.

۹۶/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد