دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

چهار حرکت برای تمرکز حواس

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۹ ق.ظ

👈 خودتان را درگیر کنید:

در کلاس درس و یا هنگام کار اگر تمرکز کافی ندارید خودتان را درگیر محیط کنید. بدین‌صورت که آنچه روی تخته سیاه می‌بینید را یادداشت کنید و یا صحبت‌های معلم را یاداشت‌برداری کنید.

👈 با موبایل قهر کنید:

گاهی لازم است برای تمرکز حواس با تلفن همراه خود قهر کنید. تا دوستانتان با صدای پیامک و زنگ حواستان را پرت نکنند. موبایل وسیله‌ای بسیار عالی برای ارتباط است اما گاهی رشته ارتباط سلول‌های مغز را پاره می‌کند. مواقعی که قصد تمرکز دارید سعی کنید تلفن همراه‌تان خاموش باشد. پس از تمرکز کامل و حداقل یک ساعت بعد برای چند دقیقه تلفن را روشن کنید.

👈 برنامه تعیین کنید:

برای هر کاری به فراخور زمانی که نیاز دارد برنامه تعیین کنید. برنامه‌ریزی در اینجا بدین معناست که در زمان‌های مشخص به هیچ چیز دیگری به جز آن کار که قصد انجامش را دارید فکر نکنید. در صورت خطا یک جریمه برای خودتان تعیین کنید.

👈 تصویر‌سازی کنید:

برخی مواقع افراد با ورود به یک محیط جدید یا دیدن یک فرد، سریع حواس پرت شده، همه چیز را از یاد می‌برند. اگر از این دسته افراد هستید برای خودتان تصویر‌سازی کنید. برای مثال محیط جدید را در نظر بگیرید و نشانه‌ای برای خود تعیین کنید که با دیدن آن یاد حواس‌پرتیتان بیفتید و سریع تمرکز خودتان را بیشتر کنید.

 

۹۸/۱۱/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد