دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540
دبیرستان حاج سید حسین نوایی


دبیرستان زنده‌یاد حاج سید حسین نوایی

دولت آباد برخوار خیابان طالقانی خیابان سجاد خیابان شهید محمدمهدی داوری تلفن 03145823540

نکات مهم در هنگام مطالعه

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۱۲ ب.ظ

۱-  هر نشست مطالعه بین ۴۵ دقیقه تا ۹۰ دقیقه می‌باشد بعد از این زمان یک ربع به مغز استراحت دهید تا مطالب را  ثبت نماید.  استراحت بین نشست‌های مطالعه خیلی مهم است، لطفا جدی بگیرید.

 ۲-  موقع مطالعه بین سوال و جواب ارتباط پیدا کنید و تفاوت آن سوال و جواب را با سوال و جواب‌های دیگر بیابید.

 ۳-  مطالبی را که می‌خوانید دسته‌بندی و منظم به ذهن بسپارید. مثلا با کمک نمودار مطالب را خلاصه کنید تا بیشتر در حافظه بماند.

 ۴-  مکانی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید به دور از تلویزیون و سر و صدا باشد. همچنین از گوشی موقع مطالعه استفاده نکنید بلکه وقت خاصی را برای آن قرار دهید.

 ۵-  اگر موقع شروع مطالعه تمرکز ندارید، ابتدا با صدای بلند مطالب را بخوانید و بعد برای بالا رفتن سرعت مطالعه با چشم و انگشت سبابه کلمات را دنبال کنید. سرعت نرمال مطالعه، خواندن ۷۰۰ کلمه در دقیقه است.

 ۶-  روش مطالعه دروس فهمیدنی مثل ریاضی و علوم حل مسئله است. در دروس حفظی مثل مطالعات و پیام‌ها روش مطالعه یادگیری کلمات کلیدی در متن است.

 ۷-  مکان مطالعه نباید زیاد گرم یا زیاد سرد باشد. همچنین نور کافی داشته باشد. در موقع عصبانیت یا خستگی یا شکم پر مطالعه نکنید و آب و موادی که قند طبیعی دارند مثل کشمش و خرما را بیشتر استفاده کنید زیرا سوخت مغز با مواد قندی است.

۹۹/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

دبیرستان حاج سید حسین نوایی دولت آباد